sobota, 7 lutego 2015

W jedności siła

Jeśli ktoś miał jeszcze do ubiegłego tygodnia wątpliwości, że warchołami, chuliganami i kibolami są wszyscy, którzy burzą święty spokój miłościwie nam panujących, mógł się przekonać o tym, choćby w związku z wydarzeniami w Jastrzębiu i protestami rolników. Zaraz do tej grupy „wyróżnionych” dołączą kolejne środowiska, które zaczną domagać się możliwości przeżycia, w rzeczywistości, w której uczciwym ludziom zaczyna brakować na wszystko. Poczują na własnym ciele gumowe kulki i pałki, wjazdy do mieszkania nad ranem grup antyterrorystycznych, przeczytają kłamstwa na swój temat w prasie, a w telewizornii usłyszą inwektywy typu „podpalacze Polski”. Zobaczą co oznacza bezsilność wobec arogancji decydentów, ściśnie nie jednego w gardle na widok obojętności masy jeszcze, ogłupionych przez medialną krucjatę zakłamywania codzienności, której póki co, starcza na opłacanie rachunków. Kibice to już przerabiali.



Nie chodzi jednak o licytowanie się, kto został pierwszy zlinczowany przez władze. Warto z wydarzeń minionego tygodnia wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość. Nie odwracać się obojętnie wobec tych, którym przyszło dzisiaj wyjść na ulice, bo jutro my się tam możemy znaleźć. Nie korzystać z mediów, które prześcigają się w usprawiedliwianiu wszelkich głupstw, przekrętów i prowokacji decydentów. Odkrywać na nowo ideę „Solidarności”, która pozwoliła nam już w historii pokonać władzę, którą obecna przypomina coraz bardziej. Łączyć wszystkie patriotyczne siły w pracy nad odzyskaniem Polski.

W tych dniach mam okazję w kilku miejscach Polski spotykać się z kibicami w ramach promocji mojej ostatniej książki i Akcji Testament, zainaugurowanej podczas naszej ostatniej pielgrzymki na Jasną Górę. Rozmawiamy, także o tym, o czym pisałem powyżej. I jestem pełen nadziei, bo widzę, że młodzież naprawdę wiele spraw potrafi trafnie ocenić. Ze zrozumieniem także odnosi się do pomysłów konsolidacji środowisk patriotycznych, intuicyjnie wyczuwając, że silni będziemy tylko wtedy, kiedy uda nam się zjednoczyć wszystkich ludzi zatroskanych o dobro Polski.

W sobotę spotkam się z kibicami Śląska we Wrocławiu (godz. 17.00 siedziba Civitas Christiana ul. Kuźnicza), w czwartek w Kole (msza św. w parafii św. Bogumiła ul. 13 maja 16 o godz. 17.00, spotkanie po zakończeniu Eucharystii, w salce przykościelnej), w piątek będę gościł w Bydgoszczy na zaproszenie kibiców Zawiszy (o 18.00 w sali na stadionie). Serdecznie zapraszam do wspólnego debatowania.

ks. Jarosław Wąsowicz SDB
(Gazeta Polska Codziennie, 7 - 8 lutego 2015 r.)
 

2 komentarze:

  1. Wysłuchałam konwencji pana dr Andrzeja Dudy:

    https://www.youtube.com/watch?v=6-vG08yfOfs#t=29

    a potem przeczytałam na fejsie, że fakty tvn zrobiły z tego straszne rzeczy, no to odnalazłam te fakty i oglądnęłam ten fragment o panu dr Andrzeju Dudzie:

    http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/fakty-07-02-2015,513191.html

    Jak ktoś jeszcze nie wie, jak do perfekcji tvn nauczył się manipulować informacją, to proszę zrobić, to co ja.
    Jak bardzo oni musieli się napracować, żeby przygotować ten materiał. Jak bardzo byli rozczarowani, że nie mogą znowu uderzyć w PiS przez Prezesa Jarosława Kaczyńskiego.
    Nie mogąc odnieś się do tego co było, musieli krytykować, to co oni chcieli, żeby było, a nie było - kupa śmiechu :)
    Ja bardzo się uśmiałam i jednocześnie zrozumiałam, że musimy bardzo modlić się za tych Polaków, którzy są pod wpływem szatana o nazwie tvn.

    OdpowiedzUsuń
  2. warto:

    http://www.ivrp.pl/viewtopic.php?t=15391

    OdpowiedzUsuń